Hartwall Arena
Pysäköinnin asiakaskokemuksen parantaminen
2017-2018

Millaisena asiakkaat näkevät Hartwall areenan nyt ja tulevaisuudessa? Toimeksianto sisälsi kolme eri palvelumuotoiluprojektia, joissa Hartwall Arenan brändi saatiin eläväksi pysäköinti-, aula-, ruoka- ja yrityspalveluissa. Hartwall Arenalla toimii monia palveluita ravintoloista turvallisuuspalveluihin ja osa myös ulkoistettuina palveluina. Brändin tulisi näkyä ulkoisen ilmeen lisäksi palvelukulttuurissa.

Autoilevien asiakkaiden kokemus Hartwall arenalla alkaa jo pysäköintihallissa. Ensivaikutelma luodaan kerran ja pilalle mennyt pysäköintikokemus aloittaa illan ikävällä fiiliksellä. Pamu-tiimi tutki asiakkaan polkua pysäköintihalliin saapumisesta pääsylippujen tarkastukseen. Asiakasryhmät riippuvat tapahtumasta, joten oli tärkeää saada tietoa kaikista ryhmistä. Haastattelu ja havainnointitutkimuksilla selvitettiin millä fiiliksillä kävijät saapuivat halliin ja mitkä tekijät – vaikkapa sää tai ruuhka – vaikuttivat tunnelmiin.

Lopputuloksena pysäköintikokemuksen parantamiseksi pysäköintihallin visuaalinen ilme päivitettiin, esimerkkeinä tästä erilaiset opasteet, Tervetuloa-portti ja selfieseinä. Ilme mukailee tapahtumia riippuen siitä, onko luvassa Anatuden popitusta vai Jokereiden matsi. Lisäksi pysäköintipalveluiden työntekijät saivat opastusta työhönsä ja kaikki palvelut päivitettiin Arenan brändin alle.