2017-2018 Hartwall Arena

Hartwall Arena tunnetaan elämyksien ja tapahtumien keskipisteenä. Monipuoliseen tarjontaan sisältyy tapahtumia huippu-urheilusta maailmantähtien konsertteihin.

Haasteena oli tuoda Hartwall Arenan yhtenäinen brändi näkyville kaikissa toiminnnassa ja yhteisessä palvelukulttuurissa. Pysäköintikokemus oli yksi työstettävistä osa-alueista.

Haaste

Pysäköintikokemuksen parantamiseksi pysäköintihallin visuaalinen ilme päivitettiin. Halliin lisättiin erilaisia opasteita, Tervetuloa-portti ja selfieseinä. Lisäksi pysäköintipalveluiden työntekijät saivat opastusta työhönsä ja kaikki palvelut päivitettiin Arenan brändin alle.‍

Lopputulos

Millaisena asiakkaat näkevät Hartwall Arenan nyt ja tulevaisuudessa?

Toimeksiannon tavoitteena oli Hartwall Arenan brändin kirkastaminen pysäköinti-, aula-, ruoka- ja yrityspalveluissa. Hartwall Arenalla toimii saman katon alla useita palveluita ravintoloista turvallisuuspalveluihin ja osa myös ulkoistettuina palveluina. Hartwall Arenan ainutlaatuisen brändin tulisi näkyä ulkoisen ilmeen lisäksi palvelukulttuurissa jokaisella toimijalla talon sisällä.

Miksi pysäköintikokemus on tärkeä?

Autoilevien asiakkaiden kokemus alkaa jo kurvatessa Arenakujaa pitkin pysäköintihalliin. Ensivaikutelma luodaan kerran ja pilalle mennyt pysäköintikokemus aloittaa illan ikävällä fiiliksellä. Palvelumutoilutiimimme tutki asiakkaan polkua pysäköintihallista pääsylippujen tarkastukseen. Haastattelu ja havainnointitutkimuksilla selvitettiin millä fiiliksillä kävijät saapuivat halliin ja mitkä tekijät – vaikkapa sää tai ruuhka – vaikuttivat tunnelmiin

Mikä oli lopputuloksena?

Pysäköintikokemuksen parantamiseksi pysäköintihallin visuaalinen ilme päivitettiin; lisättiin erilaisia opasteita, Tervetuloa-portti ja selfieseinä. Hallin ilme mukailee tapahtumia riippuen siitä, onko luvassa Anatuden popitusta vai Jokereiden matsi. Lisäksi pysäköintipalveluiden työntekijät saivat opastusta työhönsä ja kaikki palvelut päivitettiin Arenan brändin alle.